Home

FLH1 FLH2 FLH3

FLH4

Fred Longer-Holm (violoncel i efectes) durant el concert de Ballister, amb Dave Rempis (saxo alt i tenor) i Paal Nilssen-Love (bateria i percussió). Jazzroom-La Cova del Drac, Barcelona (28 de febrer de 2013)

http://www.lonberg-holm.info/

Es defineix com a violoncel·lista anti-violoncel·lista. El desplegament de pedals i artefactes que usa ara en els molts dels seus concerts fa que la seva dimensió musical vagi més enllà d’aquest instrument de corda originari del segle XVI. Amplifica el cello a tots nivells. Durant el concert de Ballister, proposta 100% improvisada que recorre tots els matisos del free jazz, el rock experimental i la música lliure, Lonberg-Holm tocava el cello com si fos una guitarra elèctrica, amb distorsió, com si fos un baix elèctric, greu, com si fos un piano, agut i sec, com si fos un tocadisc, fent sons d’scratch. “És com tenir un DJ en el grup” asegurava el saxofonista Dave Rempis.

La carrera de Lonberg-Holm, membre de l’escena de jazz d’avantguarda de Chicago, transita entre els seus concerts a solo, les propostes de lliure improvisació més o menys espontànies – com Ballister, The Peter Brötzmann Chicago Tentet o ADA trio -, la composició dins del jazz d’avantguarda – a través de grups com The Vandermark 5, Joe Mcphee Survival Unit III, Keefe Jackson’s Fast Citizens o el seu trio Valentine Trio, amb Jason Roebke al contrabaix i Frank Rosaly o Glenn Kotche a la bateria – i la faceta de músic d’estudi – Wilco, Will Oldham,…

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s