Home

(Versión en castellano al final)

La pel·lícula “Els Intocables d’Eliott Ness” (Brian de Palma, 1987) va ser l’excusa perfecta pel bateria Carlos Falanga per crear la seva pròpia comitiva mafiosa al voltant de la seva magnífica banda sonora signada per Ennio Morricone, grupetta alimentada a base de nits i matinades a l’escenari i la barra del club 23Robadors de Barcelona. Tan sols fa uns mesos que va reunir a Albert Cirera (saxo tenor, flauta travessera), Miguel “Pintxo” Villar (saxo tenor), Juan Pablo Balcázar (contrabaix), Andreu Vilar (vibràfon) en aquell mateix racó del barri del Raval de Barcelona per recrear la música que acompanyava als gàngsters.

Aquestes fotografies van ser preses durant el concert que el quintet va fer al C.C. Collblanc Torrassa (L’Hospitalet de Llobregat) el passat 29 de juny dins del cicle “Pocket Concerts” organitzats pels amics de Bad Music i que ben aviat serà emès a través de Bad Music TV. Clan Falanga van reinterpretar de forma molt original i atractiva peces com “Waiting at the border”, “The Strenght of the Righteous”, “The Man with the Matches” o “On the Rooftops” despullant-les del toc simfònic original i portant-les al terreny del jazz contemporani, obrint les estructures a la improvisació. El repertori va resultar prou lligat tot i que el grup encara no ha acabat de trobar la fórmula per superar la dificultat principal quan es treballa amb bandes sonores: trobar una certa unitat musical quan cada peça acostuma a tenir un registre diferent i aconseguir que tot tingui un sentit més enllà de les referències visuals.

Després del concert, els membres del gup comentaven entre ells si usar projeccions de la pel·lícula seria un element que faria fluir una mica més el set list i evitaria que Falanga hagués d’explicar al públic algunes escenes entre tema i tema, tal i com va fer durant el concert a L’Hospitalet. Van quedar que ho tindrien en compte per al proper concert. Sigui com sigui, una pregunta va quedar suspesa a l’aire: com aconseguir despendre la música de les seves imatges?

EL CONCERT





I EL POSTCONCERT
Carlos Falanga
Albert Cirera
Martí Farré (Bad Music Jazz)
Jose Luis Martín (Bad Music) i Joan Ventosa (Bad Music Blues)
Miguel “Pintxo” Villar

* Castellano:

La película “Los Intocables de Eliott Ness” (Brian de Palma, 1987) fue la excusa perfecta que usó el batería Carlos Falanga para crear su propia comitiva mafiosa alrededor de su magnífica banda sonora firmada por Ennio Morricone, grupetta alimentada por tantas noches y madrugadas pasadas en el escenario y la barra del club 23Robadors de Barcelona. Hace tan sólo unos meses que reunió a Albert Cirera (saxo tenor, flauta travesera), Miguel “Pintxo” Villar (saxo tenor), Juan Pablo Balcázar (contrabajo), Andreu Vilar (vibráfono) en ese mismo rincón del barrio del Raval de Barcelona para recrear la música que acompañaba a los gangsters.

Estas fotografías fueron tomadas durante el concierto que el quinteto hizo en el C.C. Collblanc Torrassa (L’Hospitalet de Llobregat) el pasado 29 de junio dentro del ciclo Pocket Concerts organizado por los amigos de Bad Music y que pronto será emitido a través de Bad Music TV. Clan Falanga reinterpretaron de forma muy original y atractiva piezas como “Waiting at the border”, “The Strenght of the Righteous”, “The Man with the Matches” o “On the Rooftop” despojándolas del toque sinfónico original y llevándolas al terreno del jazz contemporáneo, abriendo las estructuras a la improvisación. El repertorio resultó estar bien resuelto y ligado aunque el grupo aún no ha acabado de encontrar la fórmula para superar la principal dificultad cuando se trabaja con bandas sonoras: cómo encontrar la unidad musical que tiene un concierto cuando cada pieza suele tener un registro diferente además de conseguir darle sentido más allá de las referencias visuales.

Después del concierto, el grupo comentaba si usar proyecciones de la película sería un elemento a tener en cuenta que podría hacer fluir un poco más el set list y evitaría que Falanga tuviera que explicar al público algunas escenas entre tema y tema, tal y como hizo durante el concierto en L’Hospitalet. Quedaron que lo tendrían en cuenta por el siguiente concierto. Pero una pregunta se quedo en el aire: ¿Cómo conseguir desprender la música de sus imágenes?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s